Frakt & Leverans

LEVERANSVILLKOR

Här kan du läsa de aktuella leveransvillkoren som gäller på www.ergobaby.se. Om du inte hittar den information du letar efter, läs våra fullständiga köpvillkor eller kontakta vår kundtjänst på customersupport@ergobaby.eu.

  • Vi levererar endast inom Sverige. För frakt till andra länder kan du välja respektive webbplats / land i menyn.
  • Vi levererar normalt ditt paket inom 2-4 arbetsdagar.
  • För beställningar under 620 kr tillkommer en fraktkostnad på 68 kr.
  • Fri frakt över 620 kr.
  • Leveranssätt: DHL

LEVERANS

Vi skickar normalt din order inom en dag från att du lagt din beställning. Undantag gäller vid kampanjer, helger, röda dagar.

DRÖJSMÅL I LEVERANS

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Ergobaby tar inte ansvar för skador som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar dig via mejl om leveransen från vårt lager blir försenad på grund av oförutsedda händelser.

Om en vara i din beställning är slut så meddelar vi dig genast via mejl och du kan välja att ta bort varan från din order eller att byta till en annan vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

OBSERVERA

SMS-avisering och E-postavisering: Var noggrann när du anger ditt mobilnummer och din mejladress i kassan. Det behövs korrekta uppgifter för att du ska kunna bli aviserad om när ditt paket finns att hämta på ditt utlämningsställe.

SPÅRA GODS

Här kan du spåra paket som är skickade med PostNord. Klicka på länken här.

Här kan du spåra paket som är skickade med DHL. Klicka på länken här.

SKADOR I LEVERANS

Vid synlig skada: Om du upptäcker att paketet är skadat när du hämtar ut det så ska du meddela detta till Postombudet/transportören och be dem göra en notering om detta. Be dem göra noteringen innan du hämtar ut paketet, alternativt hämtar du inte ut det alls. Kontakta sedan transportören genom att ringa POSTNORD på 0771-333 310 eller DHL på 0771-400 345 och anmäl skadan samma dag. Du som kund anmäler skadan, Posten/DHL reglerar den och vi på Ergobaby betalar tillbaka ev. belopp eller skickar ny vara. Anmärkningen om skadan behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Se PostNords checklista innan du reklamerar.

Dold skada: Om skadan upptäcks först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra arbetsdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla den. Vi vill alltid besiktiga skadan därför ska du ta en eller flera bilder på skadan och även på kartongens utsida och emballaget. Du får inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss via vårt mejl till customersupport@ergobaby.eu. När du gjort det så behandlar vi din reklamation snarast möjligt. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer.