ErgoPromise begränsad livstidsgaranti
Överlägsen kvalitet. Säkra, lyckliga bebisar.
På Ergobaby nöjer vi oss aldrig med mindre än det exceptionella. Från de material vi väljer till den hantverksskicklighet vi använder, våra produkter är byggda för att hålla i många år framöver när din familj växer.
Det är därför varje Ergobaby-produkt levereras med ErgoPromise livstidsgaranti. Om du hittar ett tillverknings- eller materialfel byter vi ut din produkt eller den defekta delen utan kostnad.
Vi står för våra produkter så att du kan bära din dyrbara last med tillförsikt.
Vad täcker ErgoPromise livstidsgaranti?
ErgoPromise livstidsgaranti omfattar alla Ergobaby-produkter. Den ger en begränsad livstidsgaranti mot tillverkningsfel i material och utförande. Det innebär att om din Ergobaby-produkt går sönder på grund av ett fel i hur den tillverkades eller i de material som användes, kommer vi att ersätta den.
Vad täcks inte?
ErgoPromise livstidsgaranti täcker inte skador som orsakas av:
- Normalt slitage och förslitning
- Olyckshändelser (inklusive borttappade eller stulna produkter)
- Felaktig skötsel eller rengöring
- Icke-standardiserad användning, felaktig användning eller försumlighet
- Den naturliga nedbrytningen av färger och material över tid
Endast original, oförändrade och oförändrade föremål och utförande täcks. Tillämpliga produkter som omfattas av denna garanti täcks endast av den ursprungliga ägaren, produkten måste köpas från en auktoriserad Ergobaby-säljare och måste returneras till Ergobaby tillsammans med inköpsbevis för en utvärdering.
Denna garanti täcker alla bärselar och studsmattor. Alla andra Ergobaby-produkter, utom Belly Bandit, som sålts efter den 01/01/2025 omfattas av ErgoPromise livstidsgaranti. Alla produkter som köpts före detta datum omfattas av den garanti som gällde vid inköpstillfället.
*Tillverkningsfel
Ett tillverkningsfel föreligger om produkten avviker från den avsedda utformningen. Ergobaby avgör om det föreligger ett tillverkningsfel efter att ha utvärderat produkten. Defekta material (spännen, remmar, tyg etc.) eller hantverk (sömmar, sömmar, konstruktion etc.) täcks av Ergobabys garantier.
Ergobaby förbehåller sig rätten att ändra utformningen av sina produkter från tid till annan. Ingenting i denna frivilliga garanti ska tolkas som ett erkännande av att tidigare konstruktioner var defekta.
*Livstid
"Livstid" betyder inte din livstid. "Livstid" avser snarare den rimliga livslängden för produkten och dess materialkomponenter. Även om vi strävar efter att använda exceptionella material i våra produkter, slits och försämras alla material med tiden genom användning och exponering för naturliga element, och en produkts livslängd baseras på dess användning i enlighet med instruktionerna, hur väl den tas om hand och hur gammal produkten är. Huruvida en produkt har överskridit sin livslängd bestäms av Ergobaby efter utvärdering av produkten.
Produkter, delar eller tjänster som tillhandahålls enligt denna frivilliga garanti förlänger eller förnyar inte den frivilliga garantiperioden för respektive utbytesdel eller produkt. Reservdelar och produkter som byts ut enligt denna frivilliga garanti omfattas endast av respektive frivilliga garanti under den återstående ursprungliga garantiperioden.
*Slitage och slitage
"Alla produkter utsätts för normalt slitage, vilket är skador som uppstår vid normal användning. Alla komponenter och material försämras med tiden, genom användning och exponering för naturliga element, och det finns en naturlig nedbrytning och blekning av tyger under normal användning och tid.
Hur gör jag en reklamation?
Om du tror att din produkt har ett legitimt tillverkningsfel, vänligen kontakta Ergobabys kundtjänst så att vi kan hjälpa dig att avgöra vilken garanti som kan vara tillämplig. Det krävs ett inköpsbevis från en auktoriserad återförsäljare samt att den aktuella produkten skickas till Ergobaby. Frakten av produkten måste vara förbetald och försäkrad. Ergobaby ansvarar inte för borttappade inkommande paket. Om reklamationen bedöms som giltig, kommer eventuella ersättningsdelar eller utbytesprodukter att beslutas av Ergobaby baserat på typen av produkt som returnerats samt tillgången på reservdelar, stilar, modeller, färger och mönster.
För att skicka in en reklamation, vänligen maila oss på:
Nordamerika (USA & Kanada): support@ergobaby.com.
Europa: customersupport@ergobaby.eu
Internationellt (utanför USA, Kanada eller Europa): Vänligen rikta dina garantiförfrågningar till din lokala återförsäljare eller distributör.